9000180529 |
Iniciació al Moodle |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MOOI Iniciació al Moodle
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants
Adreçat a professorat que vulgui utilitzar Moodle com a eina complementària i dinàmica per a les seves classes. Es veuran tots els recursos i activitats bàsiques, tant individuals com grupals, amb la finalitat que les persones participants desenvolupin les habilitats bàsiques per construir una unitat didàctica funcional en aquest entorn virtual d'aprenentatge. Aquesta formació està basada amb els materials complets de Moodle 2 que trobareu a l'espai Ateneu.
Per seguir el curs no cal disposar d'un entorn Moodle ja que es proporcionarà un espai on fer les pràctiques i construir el projecte del curs.
Cal disposar d'identificador i contrasenya d'usuari/ària de la XTEC.
|
| |
Objectius |
-Promoure l'ús de les TAC a les aules.
-Desenvolupar estratègies de treball en línia.
-Utilitzar estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de la pròpia comunitat educativa.
-Conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de Moodle com a eina d'organització de l'activitat didàctica.
-Construir una unitat didàctica funcional per utilitzar amb alumnat des d'una aula virtual construïda amb Moodle.
|
| |
Continguts |
Els quatre mòduls que configuren el curs estan estructurats al voltant de quatre eixos bàsics: conèixer l'entorn i posar a l'abast recursos per a l'aprenentatge, proposar activitats, conèixer els sistemes d'avaluació, i gestionar un curs. Es complementen amb les activitats d'avaluació que es proposen a l'aula virtual.
Mòdul 1: La creació del curs i els principals recursos
Mòdul 2: Les activitats al Moodle
Mòdul 3: El seguiment, l'avaluació i la qualificació al Moodle
Mòdul 4: Inscripció d'alumnat i còpies de seguretat
Projecte: elaborar una proposta de curs a l'entorn Moodle.
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Edició d'un curs de pràctiques i creació dels primers recursos
- Mòdul 2: Incorporació de tres activitats i inclusió d'un sistema de qualificació
- Mòdul 3: Configuració d'itineraris i del sistema de qualificació
- Mòdul 4: Inscripció d'alumnes i còpies de seguretat
Totes les activitats es fan a l'espai de pràctiques i s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un curs a l'entorn Moodle que es pugui portar a la pràctica amb alumnes (avaluació de la transferència a l'aula).
Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de totes les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer el funcionament del Moodle per mantenir un entorn virtual al centre.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|